Alla inlägg under november 2008

Av Maja - 27 november 2008 18:22

Idag är Elvira en vecka och en dag gammal. hitills har allt gått jätte bra och det hoppas jag att det fortsätter att göra. var iväg och mätte och vägde henne igår och hon har gått upp nästan till sin födelsevikt igen vilket känns lugnande att veta. hon hade växt en cm också. det går fort. igår natt så blev hon även en fas äldre här i livet. hon tappade nämligen navulen. stor tjej. förlossningen gick bra och fort. vi kom in till förlossningen vid halv 12 på morognen och då var jag redan öppen 4-5 cm sen kl 16:23 kom lilla Elvira till världen, full i liv och rörelse. förlossningen tog alltså ungefär bara 6 timmar vilket är rätt så kort tid för att vara första barnet. men det är jag glad för om jag ska vara älig.  

Av Maja - 19 november 2008 18:31

Elvira - 20081119

Av Maja - 17 november 2008 17:41

01|Namn:Maja Sofia Lindh
02|Smeknamn: Mette-marit (?)
03|Född: 24 juni 1989
04|Bor: lägenhet i Ljusdal
05|Flickvän/Pojkvän: pojkvän
06|Kär: ja
07|Vänner: jo då
08|Bästa vän: typ alla
09|Underbart: att åka snowboard
10|Jobbigt: att bara vara hemma
11|Skola: Gick på torsberg
12|Klass: Op3
13|Trivs du i din klass o skola: nej
14|Favoritämnen: etik
15|Värsta ämnet: matte
16|Har du msn/icq: jepp
17|Har du webcam: näe
18|Beskriv dig själv med ett ord: grinig
19|Musiken: mycket gott och blandat. mest det som dunkar
20|Favoritfilmer: Johnny depp är ju att föredra
21|Dricker du: Inte just nu pga bäbisen i magen
22|Röker du: inte lika mycket som förr
23|Snusar du: näe
24|Tycker du om discon: ja för fan! dunk och dans =D
25|brukar du dricka: inte längre
26|Har du nån som köper ut: ja om det inte finns brännvin
27|Favoritdricka: en klassiker är ju alltid - Hb med juice
28|Är du flörtig: näe
29|Är du en player: näe inte nu längre
30|Sminkar du dig: bara till fest! haha
31|Vad använder du för smink? det vanliga
32|Tycker folk du är snygg: det tvivlar jag på.
33|Vet du nån som är kär i dig: ja, min pojkvän hoppas jag iaf
34|Har du ett hatobjekt: det finns
35|Är du en gottegris: ja
36|Är du modig: inte nykter
37|Gillar du att prata i telefon: det beror på vem som är i andra änden
38|Har du mobil: ja men den funkar bara ibland
39|Mobilnummer: har ett men kan det inte
40|Livshemlighet: oja!
41|Livsmål: många
42|Göra innan död: göra det bästa av situationen
43|Hårfrisör: har inte råd =b
44|Klädaffär: det finns många
45|Favoritkläder: luvtröja, mjukisar och pyamas
46|Hur ofta åker du till stan: när jag ska till bmm
47|Favoritstad: Stockholm
DAGENS KLÄDSEL: mjukisar för hela slanten!
DAGENS VILL HA: en cigarett
DAGENS LÅT: fjortisdunk
DAGENS SAKNAD: tiderna som var. alla människor
DAGENS DUMMASTE: inget att göra
DAGENS SJUKA: bara det vanliga
DAGENS ROLIGASTE: städat
DAGENS FINASTE: johan
DAGENS HUMÖR: irriterad emellanåt
DAGENS MYSIGASTE: badkaret
ETT BAND: näe
VEM SKA DU GIFTA DIG MED: johan skulle jag väl kunna tro
SENASTE FILM: en med brandmän
ÄR DU SERIÖS: det händer
VAD ÄR DU ALLERGISK MOT: gröna äpplen
VAD ÄR DET FÖR VECKODAG: måndag tror jag
VAD ÄR KLOCKAN: halv 6
VAD GÖR DU NÄSTA TIMME: tittar på tv ?

Tio första:
Första bästa kompis/kompisar: sara, linn
Första bil: har ingen
Första kärlek: lenonardo dicaprio
Första husdjur: katt, hund och höns
Första semester: funäsdalen
första praoplats: korsnäs
Första köpta skiva: nån gamal singel
Första riktiga kärlek: (?)
Första piercing: öronen
Första konsert: markolio?

Nio sista:
Sista alkoholdrycken: öl
Sista bilfärd: från mamma hem
Sista filmen du såg: med brandmän
Sista ringda telefonsamtal: kiina
Sista bubbelbadet: förra veckan(?)
Sista spelade cd: lasse stefans kanske?
Sista kyss: Johan westin
Sista gången du grät: förrgår
Sista måltiden: pizza

Åtta har du nånsin:
Dejtat en av dina bästa kompisar: näe
Blivit arresterad: nästan ?
Blivit kär vid första ögonkastet: ja
Fått ditt hjärta krossat: måsnga gångr
Sagt att du älskar någon utan att mena det: japp
Krossat någons hjärta: ja
Busringt till någon: ja


Två saker att göra innan du dör:
1. bli en bra mamma
2. leva livet och göra det jag vill av det

En sak du ångrar:
Att jag inte varit ut på länge och mist vänner

Jag utmanar: mig själv varje dag

Av Maja - 17 november 2008 17:19

ännu en händelserik dag hemma i ljusdal. klev upp vid 12 och städade och sen har jag tittat på tv och sitter här för tillfället. väldigt rofyllt. har ställt oss i kö på en lägenhet i gävle. står som 1:a. skulle ändå vara roligt att flytta till gävle. lite mer att göra om man säger så. i morogn blir det af och försäkringskassan för hela slanten. ser fram emot att få komma ut lite.

Av Maja - 13 november 2008 12:45

Det är så segt om dagarna här uppe. vakna vid halv 8 och kunde inte somna om så är lagom trött nu. det blir ännu en slö dag.


var hos astrid i måndags, allt såg och lät bra och hon trodde det var en liten pojke som är där inne, men man vet aldrig. det börjar kännas nu. det är bara tre veckor kvar nu och hitills har jag inte tänkt så mycket på förlossningen men nu är den snart här! det har gått så himla fort må ja säga. har iaf packat klart väskan nu utifall vi skulle behöva åka in tidigare. känns tryggt. med tanke på mammas första barn så kan bäbisen komma nästa vecka. hmm undrar om sånt går i arv. för mig får han/hon gärna komma nu.


hade en obehaglig dröm häromnatten. jag drömde att bäbisen kom och att det blev en han ena stunden och en hon den andra. enligt min lärare hette hon ellen. iaf så var bäbisen jätte liten och jätte söt och såg ut lite som en sphynx. det var lite smidigt för jag kunde stoppa tillbaka bäbisen i magen igen och ha den där. det funkade inte alls med aminingen och det oroar mig lite. Men det värsta var att magen blev så konstig. att det känndes konstigt utan bäbisen som sparka. nu när man har vant sig med en hård sparkande mage som sen efter förlossningen bara försvinner. 


Hitta en bild på magen i v 16. där var den inte stor. hehe

Presentation


Bär mig, bär mig genom allt. Jag har aldrig menat att, vara någon till besvär, någon till besvär.
Ha mig, ha mig bäst du vill, ha mig som ett hjärta till om ditt slutar slå nångång, slutar slå nångång.

Omröstning

Läker alla sår med tiden?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards