Alla inlägg under januari 2010

Av Maja - 31 januari 2010 14:34

mamma och peter tog hand om barnen idag så att jag och johan kunde åka upp till färila och sola och simma. det var väldigt skönt och för hoppningsvis så kan vi ta oss iväg iaf 1 gång i veckan. synd var bara att det var så mycket folk så det gick inte att simma så bra, men lite träning blev det iaf. nu återstår tvättning hela eftermiddagen och förhoppningvis så lyckas jag hålla mig vaken. ska försöka få johan att sluta spela overlord så att jag kan ta över dosan någon gång :)

  



Av Maja - 29 januari 2010 12:10

nu har jag bestämt mig! från och med idag så är Maja Lindh rökfri! har inte rökt nå sen runt 10 igår kväll och nu är kl 12:12. det sjuka är att hela morognen har jag enbart tänkt på allt som har med rökning att göra. usch det kommer bli extremt svårt och en väldigt jobbig period framöver, och jag har börja fundera på om det verkligen är värt det...? dum fråga kan väl tyckas men det är det svåraste beslutet i mitt liv och hur ska jag klara det här ? står inte ut för 5 öre och ändå så har det bara gått ungefär 14 timmar. det känns som en trygghet som försvinner.


funderar på att baka för att få tiden att gå, men då kom jag på att vi inte har nå ägg. typiskt. men tyvärr så hittade jag ett recept på kladdkaka utan ägg. får se hur länge jag kan låta bli och äta av den ;b


  

Av Maja - 27 januari 2010 12:55

idag har det hitills iaf varit en väldigt bra dag. albin som från 9-10 tiden enda till 20 i 8! så det blev en riktig skön sov natt. barnen har även varit samarbetsvilliga och inte hållt på och gnällt som igår. badkaret har äntligen kommit också. efter att ha bott här i över 1 månad så har vi inte haft något och så fort man har duchat så har det varit vatten över hela golvet i princip. så det var verkkligen efterlängtat. får hoppas att dom kommer med dom ny lackade skåpsluckorna i morogn så det ser vettigt ut här hemma + att johan tar och lackar elementena här i köket snart.

det snöar för fullt här och det snöar fint med stora flingor och det känns som jul nästan. men tyvärr så är det ju nästan ett år kvar till jul.


ska försöka träna lite idag med, om jag får ork. förstår inte hur slö jag har blivit. visserligen så har jag fött två barn med 10 månaders mellanrum men det är ju ingen anledning till att vara tjock. ska även börja gymma när det blir bättre väder. någon som känner sig manad att följa med ? så tråkigt att gymma själv.


nu blir det en stor kopp kaffe och slöa lite medans mina små änglar sover för fullt.

  

   

Av Maja - 26 januari 2010 20:34

inte för att jag tror att någon sågonsin skulle vilja läsa min blogg för att någon skulle vara intresserad. men jag kom fram till att det är ett ganska roligt tidsfördriv + att det är skönt ibland att få skriva av sig. tänkte iaf om någon äser berätta hur en helt vanlig vardag ser ut i mitt liv här uppe i ljusdal (hälsingland).

ja, jag börjar med att kliva upp mellan 7-9, beroende på när barnen känner för att vakna. jag har tur iaf att dom brukar vakna samtidig så då tar jag upp elvira (14 mån) och myser ner henne i soffan med ett täcke och barnprogram och sedan gör jag mat åt albin (4 mån) och så sätter vi oss i soffan med elvira. när han har ätit klart så byter jag på han och sedan byter på elvira och gör iordning gröt åt henne och matar sedan henne. och för att vakna till så gör jag kaffe och tar min dagliga dos tabletter bestående av 2 rosenrot, 2 reduxin och 1 niferex och så sätter jag på lite musik som piggar upp. i morse så fick det bli lite ultima thule för nostalgins skull. sen så när elvira har ätit klart så hinner jag lagom att svepa ljummet kaffe innan hon börjar protestera och vill ner från stolen. beroende på hur trött jag är fortsätter dagen med antingen diska eller titta på tv och såklart så leker vi. beroende lite på väder och ork så går vi ut och går ibland. ska försöka med att gå varje dag så jag blir av med överflödiga kilon snart. efter 1-2 timmar så somnar albin och efter 2-3 timmar så sover också elvira oftast så då hinner jag med morgon ciggaretten och diska, plocka tvätt, bortsa tänderna osv. lagom tills man har hunnit klart med det så vaknar någon av dom små liven och är hungrig så då är det matdags och blöjbytes dags igen. sen så är det full fart med bus, gråt och mys fram tills pappa johan kommer hem vid ca 4 halv 5 och ibland om han har tur så finns maten på bordet då annars så blir det till att laga mat då och så äter vi igen allihopa + blöjbyten. vid 7 tiden så börjar vi bada eller rättare sagt duscha barnen och på med pjyamas och välling blir det vid halv 8. efter det så lägger sig elvira och mamma och pappa tar hand om disk, albin, dusha, städa osv och om jag orkar så tränar jag lite på amatör nivå. sen så blir det tv och mamma-pappa tid när albin sover. sen så hittar pappa ner i sängen mellan  9-11 och mamma vid 12-1.

så rullar vardagen på här uppe. med andra ord så händer det inte speciellt mycket. men jag är så fruktansvärt glad och tacksam att jag valde att behålla mina bedårande och underbara barn! skulle aldrig kunna tänka mig ett liv utan dom.  


 

Av Maja - 25 januari 2010 12:58

blir så less på alla jäkla tankar som far runt. varför ska jag jämföra mig med andra hela tiden ? kommer inte ifrån det, det bara blir så. jag hoppas iaf att det som är mellan oss nu är och kommer förbli för alltid och att ingen/inget kommer emellan det vi har. deprimerande tankar. nu är det dagas för förändringar. bara hängmagen och stor rumpan försvinner ;b   

Av Maja - 19 januari 2010 17:24

Usch och fy. nu får det bli någon sorts ändring. ska börja ta tag i det här nu. orkar inte ens se mig själv i spegeln längre. mår så sjukt dåligt över det som stirrar tillbaka på mig. näe, nya mål och en nystart på det nya året. du kommer bli stolt över mig när det hela är färdigt !     

Presentation


Bär mig, bär mig genom allt. Jag har aldrig menat att, vara någon till besvär, någon till besvär.
Ha mig, ha mig bäst du vill, ha mig som ett hjärta till om ditt slutar slå nångång, slutar slå nångång.

Omröstning

Läker alla sår med tiden?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards