Alla inlägg under juli 2010

Av Maja - 10 juli 2010 12:31

Jaha då var det lördg igendå och johan jobbar. har hunnit dammsuga, skua, diska och plocka undan.

 

gårdagen va väldigt trevlig. med ett besök hos kiina och vi åkate och bada. det är ett som är säker när det gäller barn, man få inte en lugn stund. men det är det definitivt värt. tyvärr så satt jag igå kväll och kikade på kameran fö att se vad man kunde ställa in på den och så hitta jag och "knapp" som det stog "formatera" på, och ja, jag testade och alla bilder försvann ju! så jag kan tyvärr inte bjuda på dom fina badbilder jag knäppte!

 

torsdagen va en minst sagt kaos dag! jag vaknade och kände att jag bara ville somna omovh ligga i sängen hela dagen. men mina småttingar hade andra planer. sen efeter ett tag när det var dags för en sovstund så tänkte jag att jag skulle gå ut på ballkongen en snabbis. utan telefon och så hade jag precis stängt fönstret såklart! när jag väl står dä ute så hör jag hur elvira trycker ner handtaget och dörren går i lås. paniken slår till men den fösta tanken var "att det här händer inte!" och att johan skulle komma snart och låsa upp. i ett desperat fösök att komma in till barnen som börjar bli mer och mer fötvivlade på andra sidan dörren så försöker jag bryta upp dörren med en gej från ballkongen som man hänger tvätt med. det gick inte. så någon inbrottstjuv kommer jag aldrig att bli! efter ett desperat försök som pågått säkert 15 min så blev jag tvungen att ropa på en gubbe som höll på att jobba med en lägenhet nedanför oss. tur att det finns snälla människor. så jag kom in till sist med att ha läsr mig någonting nytt ännu en gång.

  

Av Maja - 6 juli 2010 22:17

Okey det här inlägget är på begäran av Julia :b

 

har ägnat min dag i vallsta hos mamma och peter. var ner till arbrå och "knäckte" till ryggen också. väldigrt skönt faktiskt. vi var även och tog ett premiär dopp för i år. Elvira tyckte det blev obehagligt efter att hon la sig på mage vilket resulterade i att hon fick huvudet under vattnet, medans Albin tyckte det var extremt farsinerande med sand. dom är góa dom små liven.

efter att ha varit vaken hela dagen så sover nu även Albin för natten och i vardagsrummet pågår såklart fotbollen, vilket jag hellst håller mig utanför. förstår mig inte alls på vad intresset ligger i att titta på en boll som far fram och tillbaka och 22 svettiga spelare som springer efter den och till slut blir bara alla irriterade och gör vad som hellst för att vinna. jag brukar säga som så ; att man vet ju iaf i morgon vilka som vann. så varför ödsla tid ? har tagit itu med ett problem idag och vi får se vad svaret blir. är nog lite "rädd" för att veta. det är ju dock 4 år sen det gäller så varför igentligen gå runt och fundera på saken nu ? men det känns som att det är en sak som jag bara måste få reda på för att kunna gå vidare.

Ibland saknar jag tiden som var. inte för att jag ångrar mina barn på något vis. tvärtom så var det dom som räddade mig från allt skit, men jag önskar att jag fortfarande kunde ha allt som jag hade förr. alla människor och allt skoj. det känns så tomt utan alla. jag saknar spänningen i livet och nya människor att träffa. nästan så jag känner mig som en gammal jäkla hagga som är stel, fet, och som bara går hemma och är bitter. hmm trodde verkligen inte att livet skulle se ut så för 4 år sen. men som sagt " varför grubbla på det nu".

ta en dag i taget och hoppas på det bästa.

fast å andra sidan så kanske inte "det bästa" alltid är rätt ?

 

tröttheten tar över och jag känner att jag bara svamlar. skriver jag mer nu så är väl risken att det övergår i totalt obegripligt svammel bara.

  

    

Presentation


Bär mig, bär mig genom allt. Jag har aldrig menat att, vara någon till besvär, någon till besvär.
Ha mig, ha mig bäst du vill, ha mig som ett hjärta till om ditt slutar slå nångång, slutar slå nångång.

Omröstning

Läker alla sår med tiden?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards