Alla inlägg under april 2009

Av Maja - 27 april 2009 21:03

det märkas att våren är här. har redan bränt mig i solen så jag ser ut som en kräfta. (vilket jag alltid gör på sommrarna) men det är väldigt skönt att kunna vara ute och bara sitta ist för att vara inne och titta på tv som har varit våran huvudsakliga syssla sen vi flyttade in. känner dels att humöret och min huvudvärk är betydligt bättre när jag till slut fått friskluft varje dag. vilket är en självklarighet när jag tänker efter. har stora planer för vårat boende på gång. får bara hoppas att det blir som jag har tänkt det. iaf till en liten del. funderar även på om vi ska flytta till 3:an i huset brvid. det känns väldigt lockande faktiskt, men det är ju det där med pengarna. i sommar blir det iaf jobb för min del så då får vi lite extra pengar, vilket kommer i grevens tid. det bär då drekt av till ikea och inköper diverse saker som livar upp stämningen här hemma.  elvira har redan hunnit blivit 5 månader gamal! hur kan tiden få gå så fort? det står inte på förens hon kommer hem och är full för fösta gången. usch hemska tanke. på torsdag ska vi iväg till bvc och väga, mäta, läkarundersökning + den/dom hemska sprutorna. stackarn. men det är ju nödvändigt. det är så roligt att se hur fort hon har lärt sig saker. hon vänder sig jäklar anamma när hon ligger på rygg och rätt var det är så ligger hon på mage och kikar och ler. och skrattet! det skrattet får tårarna att komma. det är så härligt att höra.  i morgon kommer kiina upp på en nykter grillfest, iaf för min del. roligt att träffa en människa som man känner för omväxligts skull. det är ju inte drekt gångavstånd till vännerna längre tyvärr. känns väldigt underligt att inte vara nära vännerna längre, alla är så splittrade. alla har sitt egna att tänka på. men det är väl tyvär en jobbig del i att bli vuxen. speciellt när man väljer att flytta. man kan ju alltid hoppas på kiinas och mina planer om grannen här uppe! det vore toppen. hoppas bara att han är med på noterna så som vi är det. hehe. det vore kanon!  snart får vi nya grannar också. hoppas att dom är lugnare än dom som vi hade tidigare. usch va jobbiga dom var! jörgen sa att dom såg ut att vara i hens och johans ålder. får hoppas bara att dom är lugnt fast dom är runt 25. hoppas att dom ska ha barn ?  det vore toppen. men det tvivlar jag på faktiskt.  näe nu ska nog jag ta och sova lite. elvira har en rutin på att vilja gå upp mellan halv 7 - 8 och det är inte drekt vad man är van. men det är väldigt skönt att komma upp i tid. i morgon blir det städ både inne och ute så man kan sitta där och grilla och äta i morgon utan att vilja kräkas varje gång man ser rabatten. grannarna som bodde under/brevid oss förr hade jämt fester och dom kasta både ciggaretter, ölburkar och tamponger i våran rabatt så den är inte så trevligt drekt. så det blir till att göra fint där i morgon när man får främmande!  God Natt!

Av Maja - 8 april 2009 13:47

idag är det onsdag och det närmar sig påsk. påsken firas hos både mamma, pappa och hos svärföräldrarna. blir ett himla åkande. precis som julen. men det är det värt. elvira växer och växer och hon har börjat prata väldigt mycket + att hon har upptäckt hur roligt och spännande det är att blåsa spottbubblor och spotta. med andra ord så går utveckligen framåt. idag blir det tvätt och städ och förhoppningsvis så får jag sova en sväng på dan. är så fruktansvärt trött och slö nuförtiden. jag undrar hur jag ska kunna gå igenom det här en gång till. det måste fungera men det tar ju sån tid. dels så händer det saker hela tiden som gör mig så osäker på om jag överhuvudtaget kommer att orka. det var länge sen jag kände mig såhär ensam.

Presentation


Bär mig, bär mig genom allt. Jag har aldrig menat att, vara någon till besvär, någon till besvär.
Ha mig, ha mig bäst du vill, ha mig som ett hjärta till om ditt slutar slå nångång, slutar slå nångång.

Omröstning

Läker alla sår med tiden?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards